"טוב לאירופה – טוב לישראל": רפורמת הייבוא יוצאת לדרך

    איתי גדסי No Comments on "טוב לאירופה – טוב לישראל": רפורמת הייבוא יוצאת לדרך

    בתוך 45 יום תובא לאישור ועדת השרים החלטת ממשלה הכוללת עקרונות לחוק שפותר את בעיות היבוא על בסיס ״מה שטוב לאירופה טוב לישראל״ גם בייבוא ישיר וגם בייבוא מקביל

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעה זו מתקיימת ישיבת ועדת שרים למאבק ביוקר המחיה. לאחר הצגת הקשיים והחסמים המתעוררים בתהליך הייבוא אותם הציג נציג מנכ״ל קארפור ישראל, הציג שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הצעה לצעדים ראשונים במאבק ביוקר המחיה ובהורדת חסמי ייבוא.

    על-פי הצעת השר תוך 45 יום תובא לאישור ועדת השרים החלטת ממשלה הכוללת עקרונות לחוק שפותר את בעיות היבוא על בסיס ״מה שטוב לאירופה טוב לישראל״ גם בייבוא ישיר וגם בייבוא מקביל.

    בתוך כך, יכלל מסלול ירוק לייבוא על בסיס העיקרון הנ"ל בתחומי משרד הבריאות מזון ותמרוקים, במשרד החקלאות במזון, בתחום משרד הכלכלה בתקינה ובתחום משרד האנרגיה מוצרי חשמל.

    העקרונות שילוו את החלטת הממשלה ואת החוק הן: כל מוצר שמשווק באירופה יכנס לישראל. הכניסה לישראל תהיה על בסיס הצהרה למכס וללא בדיקות נוספות. חריגה לעיקרון זה יהיו באישור רה"מ ושר האוצר בלבד. כל זאת יעשה תוך בחינת הצורך לאיחוד הסמכויות לצורך קידום החוק במשרד הכלכלה.

    שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "הכלים החשובים ביותר למלחמה ביוקר המחיה הם הורדת הרגולציה ופתיחת השוק לייבוא. הצעד הזה הוא צעד ראשון ומשמעותי ביותר הנוגע בליבת הכלכלה הישראלית. תוצאות המהלך החשוב הזה יורגשו בכל כיס במדינת ישראל.

    "משמעות הרגולציה היא ניהול סיכונים ואין סיבה שניהול הסיכונים שטוב לאירופה לא יהיה טוב אצלנו. מדובר במדיניות שנקבעת על ידי הממשלה והגיע הזמן שלאחר עשור שבו ישראל מנסה ולא מצליחה, הממשלה תחליט על ניהול סיכונים גמיש יותר שהדגש בו והמטרה שלו היא הורדת יוקר המחיה".



    0 תגובות